Wypadek przy pracy

sub_wypadek_pracaPracownik, który doznał wypadku w trakcie świadczenia pracy, jest uprawniony do:

  1. Otrzymania świadczeń od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w ramach ubezpieczenia społecznego, na podstawie ustawy  z dnia 30 października 2002 roku o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U.2002.199.1673 wraz ze zmianami);
  2. Uzupełniającego świadczenia od pracodawcy (który może mieć zawartą umowę dobrowolnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakładzie ubezpieczeń), jeżeli otrzymane z ZUS świadczenie, nie rekompensuje powstałej w wyniku wypadku przy pracy szkody majątkowej lub niemajątkowej.

Pracownik, może dochodzić następujących roszczeń z tytułu uzupełniającego świadczenia od pracodawcy:

  1. Zadośćuczynienia;
  2. Odszkodowania z tytułu poniesionych wszelkich kosztów leczenia, kosztów opieki osób trzecich, czy przygotowania do nowego zawodu, w takim zakresie, w jakim szkoda nie została pokryta przez otrzymane świadczenia z ubezpieczenia społecznego;
  3. Renty, w takim zakresie, w jakim przyznane przez zakład ubezpieczeń społecznych świadczenie nie pokryło powstałej szkody z tytułu zwiększonych potrzeb poszkodowanego, czy zmniejszonych widoków powodzenia na przyszłość.

Co to jest wypadek przy pracy ?

Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane, przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą, tj.:

Potrzebne dokumenty …

Otrzymałeś już decyzję zakładu ubezpieczeń, skontaktuj się z nami i prześlij nam decyzję zakładu ubezpieczeń wraz z opisem zdarzenia, a bezpłatnie przeanalizujemy Twoją sprawę.

Jeżeli nie zgłosiłeś swojej szkody, zgłoś się do nas z krótkim opisem swojego przypadku, a pomożemy ustalić Ci podmiot odpowiedzialny za zaistniałe zdarzenie oraz dopełnimy za Ciebie wszelkich formalności, związanych ze zgłoszeniem szkody, tak byś uzyskał należne  świadczenie.